ד"ר ג'ייסון כהן

רפואה אסתטית

לקבוע פגישה

ד"ר ג'ייסון כהן

התמחות

ד"ר ג'ייסון כהן מביא את המומחיות שלו מעולם הריפוי כאב אינטרוונסינאלי לאסתטיקת הפנים. הוא נותן טיפולים הכוללים בוטוקס, חומרי מילוי של חומצה היאלורונית וPRF.

 

עיקר הטיפולים בבוטוקס מבוצעים בשליש העליון של הפנים – הקמטים הרוחביים במצח, קמטי הזעף בין

הגבות ובקמטים שבזוויות העיניים החיצוניות

ניתן להשתמש בבוטוקס גם בחלק התחתון של הפנים להתוויות מגוונות כגון טיפול בחיוך חושף חניכיים

(GUMMY SMILE), עור ‘תפוז’ באזור הסנטר והעלאה של זויות פה צנוחות

כאשר השרירים אינם מתהדקים, העור מתיישר ונראה חלק יותר ופחות מקומט. זריקות בוטוקס גורמות להרפיה זמנית של שרירי הפנים, שגורמים קמטים ולכן מביאות לכך שהקמטים יראו פחות בולטים.

זריקות בוטוקס משמשות לטיפול בקמטים שונים בפנים, כמו למשל קמטוטים בזויות העיניים (קמטים

מתחת לעיניים) וחריצים במצח.

הזרקת בוטוקס מומלצת לא רק לטיפול בקמטים קיימים אלא גם למניעת היווצרות קמטים קבועים ושמירה על מראה פנים צעיר ורענן לאורך זמן.

 

חומצה היאלורונית הינו מולקולה גדולה של חלבון רב סוכרי שנמצאת בגוף שלנו באופן טבעי, בעור

ובמפרקים, והיא עוזרת לשמירה על החוזק, האלסטיות והמרקם של העור. עם השנים יורדת יכולת הגוף לייצר חומצה היאלורונית, והדבר מתבטא בקמטים בעור והתדלדלות של הרקמה התת עורית

מעיבוי ועיצוב שפתיים והדגשת עצמות לחיים בנערות ונשים צעירות, ועד מילוי קמטים והחזרת נפחים

בגילאים מבוגרים יותר. גם לחומצה יש אפקט אנטי-אייג’ינג ומומלץ לבצע טיפולים למניעת הזדקנות כבר מסוף שנות העשרים.

 

מה זה PRF ?

 

תהליך הריפוי מערב שלבים רבים ומורכבים המתחילים מידית בזמן פציעה, תחילתו של התהליך הוא הגברת כמות הדם המופנית לאזור, ושחרור חומרים כימיים הנקראים פקטורי גדילה. פקטורים אלו משוחררים לגוף ומודיעים לו שעליו לגייס לאזור הפצע תאים לצורך איחוי הפצע וצמיחת רקמה חדשה.

 

התאים שמשחררים פקטורים אלו לגוף נקראים טסיות (PLATELETS ). הטסיות הם גם תאים שמשמשים ליצירת קריש הדם והפסקת הדימום. תאים אלו נמצאים באופן תמידי במחזור הדם ומשחררים את פקטורי הגדילה בשעת הצורך.

 

בבדיקת דם רגילה ניתן לספור את כמות הטסיות. ערכי הנורמה נעים בין 150000 ל-250,000 טסיות. כיום ישנה בידינו הטכנולוגיה לבודד בין 2,000,000 ל 3,000,000 טסיות ולהביאם ישירות לאתר המטופל. ככל שכמות הטסיות תהיה גבוה יותר, כך יותר פקטורי קרישה ישוחררו. המשמעות היא – ריפוי מהיר יותר ואיכותי יותר.

 

השימושים של טסיות מרוכזות צובר תאוצה בכירורגיה פלסטית, אורתופדית, רפואת עיניים, טיפול בכאבים כרוניים וכן בכירורגיית פה ולסת ובניתוחי חניכיים.

 

על פי הפעולה הנדרשת, הרופא יכול לבחור בזמן בידוד המרכיבים התורמים לריפוי הרקמה מהדם, אילו חשובים יותר עבור התהליך המבוצע ולהעלות את ריכוזם היחסי, כך לדוגמה, ניתן לבחור למצות מהדם בעיקר את המרכיבים שיתרמו לחידוש והמרצת פעילות הרקמה או את המרכיבים שיתרמו להשבת נפח הרקמה שאבד וניתן כמובן לשלב בין הפעולות.

 

לאחר שהתבסס השימוש במרכיבי דם אילו בפרוצדורות שונות ברפואת שיניים וברפואה, לצורך שיפור הריפוי ואיכות התוצאה, התרחב שימוש זה בשנים האחרונות גם לתחום הטיפולים האסתטיים בפנים, מטרת השימוש בשיטה זאת הוא ריענון ושיפור איכות רקמת העור , החזרת נפח במקרים מסיומים והפחתת קמטים.

 

היתרון המרכזי בשיטה, הוא השימוש במרכיבים עצמיים לצורך הפעולה ובכך נעלמים הסיכונים הכרוכים בשימוש בחומרים סינתטיים שונים, או העברת מחלות.

 

כיצד מבוצע התהליך ?

 

הרופא משתמש בדם וורידי, שנלקח בטכניקה זהה לזו שבבדיקת דם פשוטה, ומכניסו במבחנה למכונת צנטריפוגה מיוחדת . לאחר מספר דקות, הדם במבחנה מתחלק לשכבות על פי מרכיביו השונים, פרוטוקולי שימוש שונים בצנטריפוגה עוזרים בקבלת המרכיבים אותם נחוץ בריכוז גבוה לצורך הפעולה אותה נחוץ לבצע.

 

הרופא מבודד את השכבה הרלוונטית ובהתאם לסוג הפרוצדורה מחדיר אותו לרקמה באתר הנדרש.